Старонка настаўніка-дэфектолага

ГРАФІК РАБОТЫ НАСТАЎНІКА-ДЭФЕКТОЛАГА

Графік работы настаўніка-дэфектолага на 2023/2024 навучальны год

Радзько Марына Уладзіміраўна

Дзень тыдня Рабочы час
Аўторак 8.00-11.30
Серада 8.00-11.30
Чацвер 8.00-11.30

 

Грынько Вольга Аляксандраўна

Дзень тыдня Рабочы час
Панядзелак 8.00-11.30
Серада 8.00-11.30
Пятніца 8.00-11.30

 

Графік кансультацый настаўніка-дэфектолага на 2023/2024 навучальны год

Дзень тыдня Час кансультацый Катэгорыя кансультуемых
Панядзелак, аўторак 17.00-18.00 Педагогі
Серада 17.00-18.00 Бацькі

 

свернуть

ПАРАДЫ ДЭФЕКТОЛАГА

  1. Размаўляйце са сваім дзіцем падчас усіх відаў дзейнасці, такіх як прыгатаванне ежы, уборка, апрананне-распрананне, гульня, прагулка і г.д. Кажаце пра тое, што вы робіце, бачыце, што робіць дзіця, што робяць іншыя людзі і што бачыць ваша дзіця.
  2. Кажаце спакойна, у нармальным тэмпе, з інтанацыяй.
  3. Кажаце, выкарыстоўваючы ПРАВІЛЬНА пабудаваныя фразы, сказы. Ваша прапанова павінна быць на 1 - 2 словы даўжэй, чым у дзіцяці. Калі ваша дзіця пакуль яшчэ тлумачыцца толькі аднаслоўнымі прапановамі, то ваша фраза павінна складацца з 2 слоў.
  4. Задавайце АДКРЫТЫЯ пытанні. Гэта будзе стымуляваць вашага дзіцяці выкарыстоўваць некалькі слоў для адказу. Напрыклад, пытайце "Што ён робіць?" замест "Ён гуляе?". Калі дзіця абцяжарваецца ў адказе, задаючы пытанне, выкарыстоўвайце слова "або". Напрыклад: «Хлопчык скача ці бегае».
  5. Вытрымлівайце часовую паўзу, каб у дзіцяці была магчымасць гаварыць і адказваць на пытанні.
  6. Слухайце гукі і шумы, якія нас акружаюць. Скажыце дзіцяці: "Паслухай, як брэша сабака, а вось шуміць вецер" і г.д. А потым спытаеце "Што гэта?" Гэта можа быць брэх сабакі, шум ветру, матор самалёта, шолах лістоты і г.д.
  7. Раскажыце кароткае апавяданне, гісторыю. Затым дапамажыце дзіцяці расказаць гэтую ж гісторыю Вам ці каму-небудзь яшчэ. Пры цяжкасцях, задавайце дзіцяці навадныя пытанні.
  8. Калі дзіця ўжывае ўсяго толькі некалькі слоў у гаворкі, дапамагайце яму ўзбагачаць сваю прамову новымі словамі. Абярыце 5-6 слоў (часткі цела, цацкі, прадукты) і назавіце іх дзіцяці. Дайце яму магчымасць паўтарыць гэтыя словы. Не чакайце, што дзіця скажа іх добра. Натхніце дзіця і працягвайце іх вучыць. Пасля таго, як дзіця вымавіла гэтыя словы, увядзіце 5-6 новых слоў. Працягвайце дадаваць словы да таго часу, пакуль дзіця не даведаецца большасць прадметаў, навакольнага жыцця. Займайцеся кожны дзень.
  9. Калі дзіця называе толькі адно слова, пачніце вучыць яго кароткім фразам. Выкарыстоўвайце словы, якія ваша дзіця ведае. Дадайце колер, памер, дзеянне. Напрыклад, калі дзіця кажа "мяч", паслядоўна навучыце яго казаць "Вялікі мяч", "Таніны мяч", "круглы мяч" і г.д.

Вучыце дзіця, гуляючы з ім, разам вы здольныя на многае! Ваша дзіця самае лепшае!

свернуть